DIRECT MARKETING

Nieuwsbrief laten maken

Een nieuwsbrief maken heeft veel meer impact dan je denkt! Het is niet alleen een manier om in contact te blijven met bestaande klanten, je spreekt er eveneens een heleboel nieuwe klanten mee aan.

Weet je niet goed hoe eraan te beginnen? Zoek je een professionele copywriter voor jouw nieuwsbrief? Dan is Qontent er voor jou!
Tarieven
Waarom een nieuwsbrief laten maken?
Nieuwsbrieven uitsturen via e-mail, het lijkt misschien  weinig innovatief, maar niets is minder waar! Het is dé manier om de relatie met je klant levend te houden.

Via een nieuwsbrief blijf je in contact, houd je jouw klant op de hoogte van nieuwigheden, producten of diensten en het is de beste manier om - bijvoorbeeld - een blog rechtstreeks bij je doelgroep te krijgen.  

Bovendien is het ook een makkelijke manier om in contact te komen met nieuwe klanten. Vanuit je bestaande website kan je bezoekers motiveren om zich op jouw nieuwsbrief te abonneren. Zo heb je hun gegevens meteen in je bestand en houd je hen voortdurend op de hoogte.
Wanneer een mailing uitsturen?
Om ervoor te zorgen dat (potentiële) klanten jouw communicatie lezen moet die natuurlijk wel aan enkele voorwaarden voldoen. Wij Qontent weten we precies waarop te letten wanneer we een nieuwsbrief maken:

- relevante inhoud: wat je schrijft moet je doelgroep natuurlijk aanspreken. Daarom is het belangrijk om na te gaan wat hen boeit, welke informatie ze van jou willen horen en wanneer ze die willen krijgen. Een nieuwsbrief maken wil dus ook zeggen: goed opvolgen wat werkt en wat niet.

- lengte van de nieuwsbrief:
de ideale nieuwsbrief geeft een mooi overzicht van nieuwe content die jij biedt. Het is een visueel aantrekkelijke mailing waarin je klant zelf kan kiezen op welke artikels hij klikt. De opbouw is dus heel belangrijk: overzichtelijk, niet te lang, maar ook niet te kort, want je klant moet natuurlijk aangemoedigd worden om verder te lezen...

- timing: één van de belangrijkste vragen bij een nieuwsbrief: hoe vaak stuur ik en wanneer? Wie bijna dagelijks stuurt zal misschien wel 'top of mind' blijven, maar heeft ook meer kans om te worden weggeklikt. Stuur je te weinig, dan blijf je onzichtbaar. Idealiter stuur je een nieuwsbrief uit op vaste momenten, bij voorkeur op het ogenblik dat jouw doelgroep tijd heeft om je mail te lezen.

Dat kan perfect een zondagochtendzijn, maar kan evengoed op vrijdagnamiddag, wanneer mensen plannen maken voor het weekend. Alles hangt af van thema en doelgroep.
Zelf een nieuwsbrief maken?
Regelmaat en inhoud zijn dus cruciaal, wil je een succesvolle nieuwsbrief maken. En het vraagt wel wat inzicht en discipline omdat professioneel te doen. Omdat we weten dat zo'n communicatie er bij de meeste bedrijven ergens tussenkomt en dat het niet eenvoudig is om er zelf veel tijd in te steken, stelt Qontent een voordelig abonnementensysteem voor waarbij jij op vaste tijdstippen kan rekenen op unieke, professioneel geschreven content voor jouw nieuwsbrief.  

Dus wil je klanten binden en winnen met een nieuwsbrief, zonder daar zelf teveel tijd in te investeren? Dan biedt Qontent precies wat je zoekt! Benieuwd? Maar nu een afspraak voor een gratis adviesgesprek en pak binnenkort uit met een professionele nieuwsbrief!

Werkwijze

Een duidelijk plan van aanpak dat zijn waarde keer op keer bewijst.

1. Kennismakingsgesprek

In een kennismakingsgesprek screenen we je website en huidige content en bespreken we je wensen.

Op basis daarvan maken we een vrijblijvend voorstel op.

2. Intake

Je start met het invullen van een online vragenlijst. Met die info kunnen we jouw project toewijzen aan onze meest geschikte Qontenteer.  

Vervolgens organiseren we een digitale startmeeting.

3. Contentplanning

Intussen kennen we jouw wensen en kunnen we op basis van de beschikbare SEO-data een contentkalender opmaken.

Daarin leggen we vast welke onderwerpen we op welk moment aansnijden.

4. Contentcreatie

Nu de lijnen duidelijk zijn uitgezet, is het tijd voor het echte werk.

We schrijven jouw eerste blogbericht en doen dat, indien mogelijk, rechtstreeks in jouw CMS. Bij publicatie word je op de hoogte gebracht, de primeur is voor jou!

5. Feedback & Bijsturing

We kunnen op basis van de feedback van jou of je marketeers eenmalig het blogbericht reviseren en sturen onze aanpak in de toekomst bij.

Je kan ons steeds bereiken via videocall, e-mail of WhatsApp.

Tarieven

Duidelijk en transparant, zoals je van ons op elk moment van onze samenwerking mag verwachten. Bekijk onze tarieven hier.

Wens je graag een maatvoorstel voor jouw bedrijf? Plan dan gerust een videocall in of bel tijdens de kantooruren naar 053 899 939.

Laat ons kennismaken!

Laat je gegevens achter en ik neem snel contact op.
Ik luister graag naar jouw plannen en werk een voorstel op maat uit.
Jeroen
Oprichter van Qontent™
Wij respecteren jouw privacy. Jouw gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.
Bedankt voor jouw bericht. We contacteren je zo spoedig mogelijk.
Oops! Something went wrong while submitting the form.